25.09.2013

Стандард 13: Улога студената у самовредновању и провери квалитета



а) Опис стања, анализа и процена стандарда 13

Факултет је установио институционални систем обезбеђења квалитета својим општим актима и одговарајућим одлукама, чиме је обезбеђено укључивање кадета у процес праћења, контроле, унапређивања и обезбеђења квалитета.
Учешће кадета у спровођењу стратегије, стандарда и процеса обезбеђења квалитета студија и педагошког рада наставника, утврђено је Статутом Факултета, Стратегијом обезбеђења квалитета, Правилником о кадетском самовредновању, као и Правилником о кадетском односно студентском вредновању квалитета студија и педагошког рада наставника.
Активна улога кадета у процесу обезбеђења квалитета наставе остварује се радом Кадетског парламента, кадетских организација, представника кадета у органима и стручним телима Факултета (Савет, Наставно-научно веће, кадет продекан), учешћем представника кадета у раду органа за обезбеђење квалитета (Одбор за самовредновање и Комисија за обезбеђење квалитета). Такође, сви кадети путем анкетирања периодично оцењују квалитет студијског програма, наставног процеса, литературе, библиотечких и информатичких ресурса, педагошког рада наставника и сарадника, услова рада као и рада факултетских служби.
Комисија за обезбеђење квалитета анализира резултате анкетирања кадета у процесу самовредновања и оцењивање квалитета установе, предлаже и спроводи корективне мере у случају неиспуњавања одређених стандарда према мишљењу кадета.
Кадетски парламент штити интересе и права кадета, одржава седнице на којима се расправља о кадетским питањима и одређује представнике кадета у телима и органима Факултета.

б) Процена испуњености стандарда 13 (SWOT анализа)

S-Предности
  1. Учешће кадета у самовредновању и провери квалитета даје реалнију слику квалита Факултета ++
  2. Активно учешће кадета у органима и стручним телима Факултета и у раду органа за обезбеђење квалитета ++

W-Слабости
  1. Неоснован страх кадета да искажу своје мишљење у процесу провере квалитета +
  2. Кадети, за сада, нису укључени у евалуацију свих области самовредновања +++

O-Могућности
  1. Повећање броја области у којима кадети оцењују квалитет ++
  2. Спровођење анкетирања кадета у свим областима самовредновања два пута годишње, на крају сваког семестра ++

T-Опасности
  1. Неадекватан приступ кадета процесу евалуације квалитета може дати лажну слику о квалитету ++

ц) Предлог мера и активности за унапређење квалитета стандарда 13
  • Стално јачати мотивацију за учешће кадета у процесима праћења, контроле, обезбеђења и унапређења квалитета наставног процеса и рада Факултета.
  • Подизање свести и знања кадета о значају обезбеђења квалитета и њиховом активном укључењу у ове процесе.

д) Показатењи и прилози за стандард 13