25.09.2013
Стандард 13: Улога студената у самовредновању и провери квалитета
а) Опис стања, анализа и процена стандарда 13
Факултет је установио институционални систем обезбеђења квалитета својим општим актима и одговарајућим одлукама, чиме је обезбеђено укључивање кадета у процес праћења, контроле, унапређивања и обезбеђења квалитета.
Учешће кадета у спровођењу стратегије, стандарда и процеса обезбеђења квалитета студија и педагошког рада наставника, утврђено је Статутом Факултета, Стратегијом обезбеђења квалитета, Правилником о кадетском самовредновању, као и Правилником о кадетском односно студентском вредновању квалитета студија и педагошког рада наставника.
Активна улога кадета у процесу обезбеђења квалитета наставе остварује се радом Кадетског парламента, кадетских организација, представника кадета у органима и стручним телима Факултета (Савет, Наставно-научно веће, кадет продекан), учешћем представника кадета у раду органа за обезбеђење квалитета (Одбор за самовредновање и Комисија за обезбеђење квалитета). Такође, сви кадети путем анкетирања периодично оцењују квалитет студијског програма, наставног процеса, литературе, библиотечких и информатичких ресурса, педагошког рада наставника и сарадника, услова рада као и рада факултетских служби.
Комисија за обезбеђење квалитета анализира резултате анкетирања кадета у процесу самовредновања и оцењивање квалитета установе, предлаже и спроводи корективне мере у случају неиспуњавања одређених стандарда према мишљењу кадета.
Кадетски парламент штити интересе и права кадета, одржава седнице на којима се расправља о кадетским питањима и одређује представнике кадета у телима и органима Факултета.
б) Процена испуњености стандарда 13 (SWOT анализа)
S-Предности
- Учешће кадета у самовредновању и провери квалитета даје реалнију слику квалита Факултета ++
- Активно учешће кадета у органима и стручним телима Факултета и у раду органа за обезбеђење квалитета ++
W-Слабости
- Неоснован страх кадета да искажу своје мишљење у процесу провере квалитета +
- Кадети, за сада, нису укључени у евалуацију свих области самовредновања +++
O-Могућности
- Повећање броја области у којима кадети оцењују квалитет ++
- Спровођење анкетирања кадета у свим областима самовредновања два пута годишње, на крају сваког семестра ++
T-Опасности
- Неадекватан приступ кадета процесу евалуације квалитета може дати лажну слику о квалитету ++
ц) Предлог мера и активности за унапређење квалитета стандарда 13
- Стално јачати мотивацију за учешће кадета у процесима праћења, контроле, обезбеђења и унапређења квалитета наставног процеса и рада Факултета.
- Подизање свести и знања кадета о значају обезбеђења квалитета и њиховом активном укључењу у ове процесе.
д) Показатењи и прилози за стандард 13
- Прилог 13.1. Статут факултета
- Прилог 13.2. Одлука о формирању Одбора за самовредновање
- Прилог 13.3. Одлука о формирању Комисије за обезбеђење квалитета
- Прилог 13.4. Правилник о кадетском односно студентском вредновању квалитета студија и педагошког рада наставника
- Прилог 13.5. Анкете кадета (Извештај о резултатима кадетског вредновања педагошког рада наставника и сарадника у школској 2011/2012. години)
- Прилог 13.6 Правилник о кадетском парламенту