24.09.2013

Стандард 9: Квалитет уџбеника, литературе, библиотечких и информатичких ресурса



а) Опис стања, анализа и процена стандарда 9

Главни координатор за стручну и уџбеничку литературу на Факултету је Одељење за библиотечку и архивску делатност Института за научне информације Војномедицинске академије, које располаже са више од 30 000 монографских публикација које су распоређене у 51 библиотечки одељак (библиотеке клиника и института) (Табела 9.1). Од тога 165 наслова у 4 000 примерака публикација уџбеничког типа припада библиотечком одељку Факултета (Табела 9.2).
Свака клиника и институт има посебан библиотечки одељак – (приручна библиотека за наслове који се најчешће користе) и читаоницу, као и руковаоца библиотечким фондом који је и стално запослени члан на клиници или институту.
Радно време библиотеке је од 7.30 до 15.30 ч, а у време испитног рока до 19 ч.
У 2012. години започето је постављање нове мрежне инфраструктуре у целој згради Војномедицинске академије. Уз одговарајућу техничку подршку биће омогућено аутоматско повезивање свих клиника, института, као и Факултета са стручном библиотеком Института за научне информације, чиме ће се обезбедити несметани електронски приступ њеном целокупном, богатом фонду.
За сада, сви подаци о библиотеци, пре свега Института за научне информације, као главног координатора за стручну и уџбеничку литературу, као и Факултета, јавно су доступни на следећој интернет-адреси: Институт за научне инфомације ВМА, у оквиру стручне библиотеке, преко својих рачунара обезбеђује приступ интернет-мрежи свим корисницима и кадетима Факултета, који имају потребе за тим видом комуникације.
Структура и обим библиотечких ресурса се систематски прате и осавремењавају у складу са расположивим финансијским средствима.
Настава из сваког предмета покривена је одговарајућим главним и помоћним уџбеницима, који су одобрени за употребу у настави од стране Наставно-научног већа Факултета, односно Сената Универзитета одбране у Београду (Табела 9.3). Издавачка делатност и процедура усвајања уџбеника на Факултету регулисани су Правилником о уџбеницима (Прилог 9.1). Факултет систематично прати и оцењује квалитет уџбеника са аспекта квалитета садржаја, структуре, стила и обима.
На Факултету се налазе две рачунарске учионице са по 15 рачунара. Са сваког рачунара је омогућен приступ интернету. Рачунараска учионица се користи за извођење наставе и за самостални рад студената. Радно време рачунарске учионице је од 7.30 до 15.30 ч.
Компетентност и мотивисаност особља ангажованог на библиотечким пословима континуирано се прати, оцењује и унапређује, пре свега, кроз резултате спроведених анкета међу корисницима и кадетима. (Прилог 9.3)

б) Процена испуњености стандарда 9 (SWOT анализа)

S – Предности
  1. Добро опремљене библиотеке, организоване по одељцима +++
  2. Добар библиотечко-информациони систем +++
  3. Компетентан кадар +++
  4. Добро опремљене рачунарске учионице, савремена мрежна инфраструктура ++
  5. Добра покривеност обавезних предмета уџбеницима ++
  6. Доступност савременог софтвера ++
  7. Доступност савременим базама података ++

W – Слабости
  1. Просторно релативно мале читаонице ++
  2. Немогућност да кадети користе читаонице Факултета у каснијим вечерњим терминима ++

O– Могућности
  1. Повезивање са другим библиотекама у земљи и иностранстрву и коришћење KOBSON-a и интернет мрежа других библиотечких ресурса ++
Т – Опасности
  1. Недостатак финансијских средстава за иновирање стручне и научне литературе и економска нестабилност ++

ц) Предлог мера и активности за унапређење квалитета стандарда 9
  • Повећати инвестирање у издавачку делатност Факултета, и улагање у повећање читаоничког простора.
  • Боље организовати план издавачке делатности Факултета пре свега писање недостајућих уџбеника и практикума за поједине  предмете, који нису покривени одговарајућом литературом

д) Показатељи и прилози за стандард 9